Mencantas Kebatilan

Kebenaran akan sentiasa mengatasi kebatilan,jika kebatilan mengatasi kebenaran,percayalah...hanya sementara.

Thursday, November 09, 2006

CERITA SEDIKIT TENTANG TN GURU MD RADZI

pada tulisan saya kali ini,saya ingin bercerita sedikit tentang Guru kita sekarang ni..sperti yang anda semua tahu bahawa beliau adalah berasal dari Kedah dan puter ke4 Hanafi..Guru kita ni memang orang kenal dan takut dengan sifat CENGEH atau tegasnya..beliau memang dikurniakan sifat boleh mendidik orang..tidak semua orang atau semua guru boleh mendidik anak muridnya dari TERUK menjadi ELOK..sebelum beliau menjadi Guru,jasa beliau yang tidak terbalas adalah MENGHIDUPKAN kembali cawangan Johor di zaman pemerintahan Pak Ak..beliau sendiri pernah bercerita bahawa pada masa dihantar ke Johor,beliau amat susah pada masa itu..dengan kewangan,jentera dan kelengkapan yang kurang beliau mempunyai kesukaran untuk mengembangkan Silat Cekak di bumi Johor..beliau kemudiannya telah menjadi YDP Johor..dengan berkat kesabaran,ketabahan dan kecekalan dan juga bantuan dari ahli-ahli,beliau berjaya juga mentadbir dan mengembangkan Silat di Johor..beliau juga tinggal di rumah perstuan Johor ketika itu dengan ahli-ahli yang lain..saya juga ingin bercerita sedikit tentang jasa beliau kepada ahli-ahli yang tidak dapat dilupakan..beliau telah banyak mendidik ahli-ahli tentang adab-adab dan telah banyak mengubah ahli-ahli Johor.ini diakui sendiri oleh ahli-ahli johor yang pernah DIJERKAH,DIMARAHI dan DITEGUR oleh Tn Guru untuk mendidik..mereka juga mengaku yang PERANGAI LAMA mereka yang tak elok itu mereka sudah buang sehinggan sekarang..dan mana-mana ahli yang pernah dididik oleh Tn Guru dahulu semuanya masih mempraktikkan apa yang diajar oleh Tn Guru dahulu..mereka juga mengatakan jasa ABG MAD ni terlalu banyak kepada mereka dan mereka dah makam KENAL akan siapa itu MD RADZI..kerana itu mereka tidak mempercayai tuduhan-tuduhan yang datang pada Tn Guru sekarang..mereka tidur sebumbung,makan sekali,berborak sekali,keluar sekali dengan Tn Guru dalam tempoh yang agak lama..dan mereka ini cukup masak dengan Tn Guru dan cukup mengenali beliau..kepandaian Tn Guru dalam membentuk seseorang itu juga telah terbukti dan cukup nyata juga di Sabah..mana-mana ahli di Sabah mengaku yang mereka menjadi ELOK kerena didikan dari Guru mereka..ini yang kita tahu,banyak lagi jasa-jasa Tn Guru kita pada anak muridnya yang kita tak tahu..beliau ni kalau buat sesuatu kebaikan,beliau tidak membaritahu orang lain..Tn Guru juga bukan sahaja membentuk semula peribadi anak muridnya di Johor dan di seluruh pelusuk tanah air..ini adalah pengakuan dari mulut mereka sendiri yang mereka telah menjadi ELOK sahsiah,ELOK perangai,dan membuang perangai lama kerana TN GURU MD RADZI yang telah banyak mendidik mereka..adakah ini yang puak penentang kata MD RADHI tiada jasa?

*mereka-ahli yang telah Tn Guru ubah perangainya..

17 Comments:

  • At 3:44 AM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    Kepada sesiapa yang mempunyai apa-apa sahaja komen,cadangan,pendapat,tidak puas hati atau lain-lain sila kemukakan dalam ruangan ini..saya kerap memeriksa ruangan ni..tulisan anda dialu alukan....

     
  • At 3:31 AM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    (KEPADA CAPOEIRA)kau pun cakap tak serupa bikin..kata ini dugaan..bila dugaan ni pasti ia datang dari Tuhan..jadi perjuangan kita dan Guru kita sekarang sedang diduga.Ustaz pun dahulu pernah diduga sebegini..lagi teruk sampai orang nak bunuh Ustaz..kau akan menyesal..kau cubalah cari silat lain yang kualiti dan Gurunya sama seperti Silat Cekak Hanafi..kalau nak pegi CM,pi la..tapi hang dapat guru yang bukan hak..!

     
  • At 7:52 PM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    okey..fine..!kalu hang na kata kami ni bangga diri,katalah..aku nak suruh kau buktikan yang boleh tak kau cari silat serupa dengan CH..kami anak murid GU yang setia ini sedang bangkit dan sedangf naik angin kerana Guru kami difitnah..kau berkata begitu sebab kau tak kenal sapa guru kau,tak tak paham apa yang guru kau sedang perjuangkan..sebab tu kau mempersoalan tentang guru dan ahli Ch..kononnya kami ni bangga diri..ada kami pernah bangga dengan ilmu yang kami ada selama ini?ada kami jalan berkepak dan bukak dada supaya orang bole tahu yang kami ni silat cekak?

    kau jangan main cakap je..kau tak pegang sunggu2 pada guru kau..

    kami tak pernah mengaku yang kami ni yang terbaik..kami tak pernah tepuk dada dan berkata yang silat lain semua tu TAK BOLEH PAKAI..

    sory la bahasa aku kasar..aku dah malas nak layan orang macam kau ni yang sua kata kami ni BANGGA DIRI..

    cuba cakap pada aku yang kami ni boohoong apa kat kau..kalau kita yang slah,jangan nak salahkan orang lain..apabenda yang kau nak?nak try ke..tapi aku kurang berminat sikit la benda ni..

     
  • At 8:07 PM, Blogger Guruku MD RADZI said…

    Abg Mad banyak jasa padaku..aku kenang ia..

     
  • At 8:12 PM, Blogger Guruku MD RADZI said…

    dia telah banyak merubah diri aku..dari aku jahat,dia didik aku jadi baik..dari aku tak tahu adab,dia yang didik aku..dia yang banyak membawa aku ke arah mengenal siapa TUAN ku yan pemilik diriku..aku kenal peribadi dia..dia bukan kaki perempuan..dan dia bukan perncabul..ini semua satu fitnah..aku kenang jasa Abg Mad..ini aku nak cerita sikit pasal Guru kita..dia bukan calang-calang orang..fikirlah..

     
  • At 2:25 PM, Blogger Tiga Abdul said…

    benar kata capoeira yang amat matang tu.. sebab dia matang dia pegi belajar martial art lain.. matang tak semestinya cerdik.. cerdik tak semestinya matang.. dah ada yang bagus depan mata pi jugak carik yang lain.. bak kata orang bukan rezeki kamu ler en capoeira.. lantak la ko nak masok aper pon.. kitaorg peduli aper.. tak rugi aper2 pon.. aper2 pon selamat berjaya laa yer.. semoga ko dapat jadi guru or master ker atau nak yang paling hebat jadi dewa dalam martial art... hehehe.. ok lah. aku nak tolong bapak mertua aku ni... nak jual barang2 purba..

    JANGAN MARAH NANTI KENE JUAL.. :)

     
  • At 7:32 PM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    kau try la chek ada ke tak..kau bangga ke dengan martial art lain yang kau blajar..kalau kau tak suka,au blah..tapi memang dah blah pun..da belah da la..apa yang kau nak sibuk lagi..da kau rasa CH ni silat bohong,silat tipu..yang kau nak kaji lagi kenapa?nak tunjuk yang kau hebat ke?

     
  • At 7:53 PM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    aku dah baca tulisan kau kapoeira..aku na tanya sikit la..ada ke pernah kami mengaku yang kami ni berakhlak mulia la,peribadi luhur la..aku rase ta pernah..yang aku tahu apa yang guru aku ajar dia kata "yang kita bagus,yang kita cerdik,yang kita boleh pandai,yang kita boleh itu boleh ini BUKAN DARI KITA......DIA(Tuhan) yang bagi.."

    jadi itu pagangan kami..dan rasenya tak perna pulak kami mengaku yang kami ni bagus sebab kami tahu yang kami boleh bagus sebab TUHAN yang bagi..tapi hang aku ta tau la apa guru kapoeira ajar kat hang..

    lagi satu amalan mandi Silat..cuba hang kaji secara mendalam tentang amalan mandi SCH..dan hang cuba kali juga ayat tawassul iaitu ayat amalan mandi..hang cuba la tengok..
    hang ni nampa eksyen sangat..!nampak macam bagus..

    aku cabar kau la,kau pergi cari ilmu beladiri yang kau rasa paling bagus,dan kau berlatih selama setahun..pastu kau datang ibu pejabat yang kat keramat cari sapa2 ahli silat CH kat situ..pastu kau request la cakap nak TRY boleh..nampak macam boleh makan CH ni..aku cabar kau...!aku pun selalu gak ada sana..jumpa di sana...!disana...!disana....!!

    dan satu lagi pasal yang kau kata yang Tuhan na tunjuk..kau ene ingat yang dugaan itu datang dari Tuhan..dia yang menduga kita..nampaknya kau terlalu arif bab ketuhanan ni sampai boleh tahu yang Tuhan duga kami sebab ami ni bangga diri..kau ni wali ke?

     
  • At 2:08 AM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    Abg Mad tetap guruku...

     
  • At 2:18 AM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    tahniah kepada Abg Md dan Kak Ita..saya akan terus bersama dalam berjuang..

     
  • At 2:20 AM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    aku mengaku aku ni tak dak apa..tapi syukur yang Tuhan telah menemukan aku dengan Abg Mad yang terlalu banyak jasa dan pengorbanannya terhadapku...

     
  • At 1:50 PM, Blogger Tiga Abdul said…

    hehehe.. marah nampak.?? jangan2 nanti kener jual..:) aku taksub ker? bukan2.. aku tak taksub.. cuma aku yakin dengan ajaran silat cekak hanafi ni. tapi kalo hang rasa ilmu tu luas pi la carik.. aku raser aku dah jumper Guru aku yg sebenar benar guru n ajaran yg benar dalam silat cekak hanafi ni. kan aku dah cakap... hang nak keluar pegila.. kitaorg peduli aper.. tak payah nak melalak kat sini.. nak tunjuk yg ko tu bagus n ader sifat2 murni..

    nak ajak try tak brani lak.. ish2.. macam2 la ko ni... tapi aku pon nak ajak ko try gak ni.. tapi try meniaga jual barang2 purba.. besh tu..masyuukkk... :)

    JANGAN MARAH YER NANTI KENER JUAL :)

     
  • At 5:54 PM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    nak kaji pasal panglima ni memang la la payah sikit..berapa ramai panglima kedah yang dok ada..tapi Sultan Ahmad Tajuddin adakan..kadang2 benda yang tidak dinyatakan dalam sejarah,JANGAN KATA TAKDA..CONTOH TERDEKAT macam Pak Ak dulu,dia mana ada nyatakan kat mana2 sidang yang Tn Guru adalah pengganti..dia cuma nyatakan yang Ustaz menyerahkan mandat kepadanya untuk meneruskan perjuangan,hanya itu saja..

    habis tu pengganti tak sebut,jadi maknanya Pak Ak la pengganti..?jadi ahli2 CM yang diterangkan sebegitu dan ia akan menyampakan ceritta bohong itu kepada orang lain..jadi maka cerita bohong itulah jadi pegangan seluruh warga CM..
    itulah yang aku cakap kalu benda yang tak dinyatakan ,tak semestinya takdak...apa lagi yang hang tak puas hati?

    ada member2 aku yang dah try la dengan orang yang blajar beladiri siam dan cukup handal..!dan dia ni bukan calangh-calang orang..aku akui..

    tetapi dengan izin Tuhan dan dengan keberkatan guru maka ahli tadi telah menang..dan pengamal beladiri siam itupun sudah menjadi ahli CH..

    hang pun nak aku buat macam pengamal beladiri siam tu ke?
    walaupun hang ada dan tahu semua 21 buah silat cekak,tapi KEBERKATAN guru dah tak da pada hang..jadi hang hanya boleh memperlihatkan ia saja,aku yakun hang tak dapat nak MENGGUNAKANNYA ketika diperlukan..

     
  • At 2:51 PM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    kapoeira..buat apa kita nak malu yang persatuan kita sedang diduga begini..kita diduga..kebiasaannya dugaan ini adalah untuk menguji kekuatan seseorang..pada pandangan saya,Tuhan memberi kita dugaan ini adalah untuk melihat sejauh mana samangat perjuangan HANAFI yang kita mahu perjuangkan..

    sedangkan Saidina Umar pun diduga melaui anaknya yang telah BERZINA...Saidina Umar adalah seseorang yang akur dengan hukum agama dan akan menjalankan hukuman terhadap sesiapa yang berslah..jadi Tuhan mahu melihat sejauh mana keAKURannya menjalankan hukum..

    jadi anaknya telah berzina..dan hukuman orang berzina adalah seratus sebatan..dan Saidina Umar pun melaksanakan hukuman tersabut walaupun pada ANAK nya sendiri..

    jadi di sini apa yang hendak saya sampaikan adlah kalau kita benar2 mahu perjuangkan perjuangan HANAFI,Tuhan mahu lihat sejauh mana yang kita katakan mahu berjuang..

     
  • At 2:25 AM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    (kepada pendekar berkanta)..

    ada orang kata yang hang ni pak kaduk..kalau pak kaduk,maaf la..memang aku dah tak mau pcaya dah kat hang..hang ada sekali ketika pergi ke JB?naik kereta ustaz?hehh.BOHONG..

    hang ni orang lama sangat ke..apa ingat aku nak hormat dan tunduk kat kau..!aku tak tunduk kat orang lama..!orang lama bukannya guru aku..tiada pantang larang tidak boleh derhaka kepada orng lama..!jadi,aku hanya ikut Guru aku..aku hanya terima orang lama yang tak bersekongkol dengan MMK BANGSAT..!

    hang kata hang lama orang lama dan rapat dengan GU..cube kau nyatakan apa-apa peribadi GU ni kalau kau betul rapat dengan dia..aku pun rappat jugak..lagi rapat..tapi hang aku tak tau la,kaki gebangkan..!!

     
  • At 1:29 PM, Blogger Tiga Abdul said…

    serius aku cukup benci ngan pendekar berkanta ni.. org lama yg BANGANG.. pegi jahanam la ko.. pegi tido kat kandang kuda.. :)

    JANGAN MARAH YER NANTI KENER JUAL :)

     
  • At 3:50 PM, Blogger Pencantas Kebatilan said…

    itu namanya kaki bohong..!dan pada sapa2 yang memihak pada guru,cuba ajak depa2 ni TRY..sediakan dokumen yang tiada dakwa dakwi kalu sesipa mati atau cedera..mari kita tengok sapa yang hebat.hangpa kata hangpa kami ni tak bagus..jadi hangpa je la yang bagus..kita TRY ar..sapa yang benar dialah yang menang..tapi saya rasa depa ni tak berani sebab depa ni PENAKUT..!Amruddin and the gang dan juga MMK yang menentang,adalah pengecut..!

     

Post a Comment

<< Home